AIRBOT.NET LOGO
  ° Forum ° Statystyki ° Rejestracja ° Szukaj °

AIRBOT.NET - FORUM / Sterowce / Czy mamy w Polsce sterowiec?
Autor Wiadomość
Anonim


# Posted: 25 Wrz 2005 18:45


Jak w temacie, jest w Polsce takowy? Na dzien dzisiejszy?

AIRBOT.net
Admin


# Posted: 26 Wrz 2005 08:58


Tak jest, choć nie klasyczny na hel jak np sterowce
Good Year, ale na ogrzane powietrze, jest oficjalnie
w rejestrze polskich statków powietrznych, początkowo
latał dla wrocławskiego Piasta, obecnie lata
z zakrytym logiem :) Kolory firmowe pozostały czyli
czerń i żółty.

Tu możesz go zobaczyć - http://www.serwis.rawamazowiecka.pl/balony_2004/

Pozdr
Airbot

AIRBOT.net
Admin


# Posted: 26 Wrz 2005 10:47


Tytułem uzupełnienia...
http://www.serwis.rawamazowiecka.pl/balony_2004/
Chodzi oczywiscie o link 'Galeria zdjęć', sterowiec ten
ma oznaczenie SP-BSC :)

Anonim


# Posted: 26 Wrz 2005 11:17


Wielkie dzięki! Czyli na szkieletowy sterowiec w Polsce nie ma co liczyć? Bo z tego co rozumiem ten jest jedyny w Polsce.

AIRBOT.net
Admin


# Posted: 26 Wrz 2005 11:23


Tak jedyny, a szkieletowe sterowce to w ogole na swiecie wielka rzadkosc, Zeppelin NT to obecnie chyba jedyna taka seria...

Anonim


# Posted: 6 Maj 2006 12:23


Zeppeliny NT nie są sterowcami szkieletowymi! Co więcej nie są nawet sterowcami w pełnym tego słowa znaczeniu - są statodynami, aerostatami cięższymi od powietrza.

AIRBOT.net
Admin


# Posted: 7 Maj 2006 12:08


Sterowiec NT jest sterowcem szkieletowym, co najwyzej mozna dyskutowac czy nie lepszym okresleniem bedzie sterowiec polszkieletowy. Za Wikipedia:

"Zeppelin NT posiada wewnątrz powłoki na całej długości konstrukcję nośną z włókien węglowych z trzema aluminiowymi belkami podłużnymi, do której przymocowane są silniki, gondola i usterzenie. Konstrukcja ma masę jedynie 1000 kg i jest dodatkowo usztywniona linami aramidowymi."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_NT#Konstrukcja_no.C5.9Bna

A tu mamy rysunek wewnetrznej konstrukcji:
http://tmru.bizland.com/200002/p4.html
Naprawde trudno nie okreslic tego jako szkielet!

Sterowiec moze byc rownie dobrze aerostatem co statodyna. Czesto zalezy to tylko od aktualnej ilosci paliwa w bakach.

Pozdrawiam
Kazik Perkowski
www.airbot.net

Anonim


# Posted: 30 Maj 2006 11:43


SP-BSC jest typu Cameron AS-105 (zrodlo: wykaz www.ulc.gov.pl)

Anonim


# Posted: 24 Lip 2006 14:35


Wpadłem tu dziś dość przypadkowo i zauważyłem mój post z maja i natychmiastową odpowiedź admina więc ustosunkuje się:
Sterowiec NT jest sterowcem szkieletowym, co najwyzej mozna dyskutowac czy nie lepszym okresleniem bedzie sterowiec polszkieletowy
zgadzam sie z drugą częścią zdania - sprawdziłem nawet w ulotce Deutsche Zeppelin Rederei i rzeczywiście mówią oni, że ma szkieletową konstrukcję wewnętrzną - tu sie pokajam (mea culpa!)
A teraz co do tego nieszczęsnego sterowca: nawet w cytowanej przez admina wikipedii stoi, że jest on cięższy od powietrza (lżejszy jest wtedy jak nie ma pasazerów ani paliwa -czyli silniki nie działają - to ja twierdzę, że w tej sytuacji jest balonem WIEM, ŻE PRZESADZAM ALE..)
Wiemy, że inne sterowce są z założenia lżejsze, wiemy że ten jest z założenia cięższy (swoją drogą to ma jakieś reperkusje w niemieckim nazewnictwie ale dokładnie juz nie pamiętam jakie), powołując sie chyba na klasyka w tej materii - Jankiewicza twierdze że "Statodyny są to statki o cechach zarówno aerostat ów jak i aerodyn". Stół też moze być krzesłem - trzeba tylko na nim usiąść.
Przepraszając za szkielet obstaję przy statodynie i pozdrawiam serdecznie.

bebikova
Użytkownik

# Posted: 22 Wrz 2007 02:42


Pytanie mam W jakim kraju mozna liczyc na lot sterowcem? Bardzo bym chciala nim poleciec A najwieksze marzenie mojej kolezanki to takze lot sterowcem. Wiec gdzie mamy szukac? W Niemczech? kto nam podpowie gdzie szukac takiej wysublimowanej usługi?

brain17
Użytkownik

# Posted: 12 Lis 2007 10:58


Witam: mam takie pytanko: jaka musi być objętość helu aby streowiec uniósł 100 kg na wysokość 10 m?

airshipone
Użytkownik

# Posted: 9 Maj 2009 17:56


a ja do kolegi AnommaA teraz co do tego nieszczęsnego sterowca: nawet w cytowanej przez admina wikipedii stoi, że jest on cięższy od powietrza (lżejszy jest wtedy jak nie ma pasazerów ani paliwa -czyli silniki nie działają - to ja twierdzę, że w tej sytuacji jest balonem WIEM, ŻE PRZESADZAM ALE..)
Stary,
Pomyliły Ci się pojęcia lub ich w ogole nie znasz: Sterowiec jest aerostatem bez względu czy w momencie lotu gotowosci do startu jest ciezszy czy lżejszy od powietrza.
Aerostat to SP, którego siła nośna nie jest wytwarzana pod wpływem opływających go strug powietrza.

 

Reklama i Sponsorzy:
Wydawnictwo Świat Baśni, well-com, Programy iPhone/iPad, Bogowie Polscy, Rodzimowierstwo, Rodzimowiercy
Wygenerowane przezminiBB forum software © 2001-2014 projektowanie stron system cms jakub wisniewski weblog